Friday, 14 October 2011


Perempuan Cantik Hanya Untuk Lelaki Kacak sahaje ke?

kalau pergi makan dekat mall atau mane-mane tempat makan kan,selalu nampak couple2 makan bersama lah kan.mule la korang cakap!eh eh,lawa lah awek dye tapi kenape bf dye tak hensem langsung,macam muke pecah rumah pon ade" atau camnie "eh,hensem giler boy tue! tapi kenape lah gurl yang tak cantik tue dye pilih.Korang pon mesti kadang-kadang berade dalam situasi yang sama kan ? takkan tak pernah terdetik dalam hati kowt,cepat mengaku! cepatttt! HAHA..

“Eh bro, kenapa ek aku tengok awek mamat tu, cantik sangat. Sebijik macam model. Tapi try ko tengok balak dia, muka dan cara pemakaian dia, alahai macam penagih dadah dah aku tengok, muka hitam, cengkung, rambut serabai”. “Ala, apa yang ko peliknya, mungkin itu sudah jodoh dia”. betol tak? betol tak? ErrrGGHH..aku pon berade di situasi yang same! Geram Geram Geram! Sebab semua orang minat gf aku,si keylla 2 :(





{keylla sangat cantik tetibe dapat boyfriend macam kat bawah nie}
hehehe



{yelaaa,aku sedeh sebab aku tak ensem kacak macam orang lain..hmmmm :(}
{tetapi keylla tetap terima aku seadanya!tenkiu sayang..:)}


Jodoh? Ya, 90% aku setuju. Sudah jodoh mereka, kita memang tidak boleh berbuat apa-apa lagi dah. Mungkin orang zaman sekarang, tidak lagi mementingkan dan melihat rupa paras semata-mata, tetapi melihat terhadap hati budi seseorang. Mungkin walaupun muka lelaki itu seperti penagih dadah, tetapi dalam hati ada sunway lagoon, kita mana tahu kan? Hanya pasangannya sahaja yang dapat menilai semua itu. Kita yang orang luar ini, duduklah senyap-senyap. tak perlu masuk campur,shuhh! shuhh! lari jauh-jauh ye..

Dan kemungkinan ada satu lagi faktor kenapa semua ini berlaku. Kenapa lelaki kurang kacak selalunya akan mendapat awek yang cun? Mungkin lelaki itu hebat dalam selok-belok percintaan. Dia mungkin lebih romantis dan pandai mengambil hati. Jadi, mereka mungkin menjadi lebih istimewa di mata perempuan. Selain itu, kemungkinan kenapa perempuan tidak memilih lelaki kacak sebagai boyfriend ialah kerana perempuan tahu yang KEBANYAKKAN lelaki kacak ini ramai yang playboy atau kaki perempuan. So untuk elak dari dipermainkan awal-awal, perempuan mengambil langkah bijak untuk tidak memilih lelaki kacak. HAHAHA! betol tak? betol tak? kang tak pasal-pasal makan hati dengan pakwe sebab ramai perempuan nak usha takpon dok menggatal dengan perempuan laen..ArggHH..tak sanggup!

Dan kenapa selalunya lelaki kacak mesti bercinta dengan perempuan kurang cantik? Kemungkinan lelaki itu menganggap perempuan yang cantik ini kaki kikis duit, melecehkan, nak itu nak ini, nak gincu ini, nak mekap ini. Cerewet lah senang kata kan..Yela, nama pun perempuan cantik kan. Jadi sebelum duitnya dirembat oleh perempuan yang cantik, jadi lelaki itu mengambil langkah awal-awal untuk bercinta dengan perempuan yang kurang cantik. Huh! agak kejam disitu..kudukut! HAHA

Apapun, sebenarnya ini adalah pilihan masing-masing kan. Kita tidak berhak hendak pertikaikan hak masing-masing. Setiap orang mempunyai taste yang berbeza-beza. Namun aku faham, kebanyakkan orang termasuk aku mudah untuk masuk campur atau menyibuk hal orang. Jadi, bersama-samalah berdoa agar kita (asyraf n keylla) dan pasangan2 yang lain akan kekal sampai ke akhir hayat. InsyaAllah..


kesimpulannya: rupe paras tak penting,yang penting hati budi seseorang tue okae..jangan pandang rupa dan kekayaan sahaje..pandanglah sikap,hati budi serta perilaku seseorang tue,InsyaAllah akan kekal bahagia selama-lamanya..DAN! jangan terlalu mencari KESEMPURNAAN. No One Perfect. Don't Judge a Person by his or her Past.Grateful because she always there beside me!iloveunuraqilahbintiroslan!terima kasih sebab sentiasa terima hubby!hubby janji xkan sia2kan sayang! 

No comments:

Post a Comment